Bezpłatny webinar

Dogadaj się
z małym dzieckiem

35 narzędzi innych niż nieustanne tłumaczenie,
przypominanie czy nagrody i kary

Chcesz dowiedzieć się:

jak możesz zachęcić dziecko do współpracy, zamiast gderania, nagród i kar,

co zrobić, kiedy dziecko (0-7) nie słucha, wybucha złością, bije, obraża, kłamie, domaga się nieustannej uwagi, nie chce się ubierać, wychodzić, myć zębów itd.

jakie są najważniejsze potrzeby rozwojowe na poszczególnych etapach i jak je zaspokajać, żeby nie być skrajnie wyczerpanym.

Bezpłatny
webinar

Dogadaj
się
z małym
dzieckiem

35 narzędzi innych niż
nieustanne tłumaczenie,
przypominanie czy
nagrody i kary

Chcesz dowiedzieć się:

jak możesz zachęcić dziecko do współpracy, zamiast gderania, nagród i kar,

co zrobić, kiedy dziecko (0-7) nie słucha, wybucha złością, bije, obraża, kłamie, domaga się nieustannej uwagi, nie chce się ubierać, wychodzić, myć zębów itd.

jakie są najważniejsze potrzeby rozwojowe na poszczególnych etapach i jak je zaspokajać, żeby nie być skrajnie wyczerpanym.

Czy ten webinar
jest dla mnie?

Czy masz czasem wrażenie, że mówisz jak do ściany?

Prosisz, tłumaczysz, a dziecko nic? Powtarzasz po raz setny, aż w końcu tracisz cierpliwość?

Przestań to robić!

Jasne, że z dzieckiem trzeba rozmawiać i objaśniać mu świat. Ale ciągłe powtarzanie i gderanie niczego nie uczy. To prosta droga do tego, by mały człowiek się wyłączył i zaczął ignorować Twoje słowa.

Wykład jest jedną z najmniej skutecznych metod nauki u dzieci, szczególnie tych małych.

Co w takim razie robić?

Musisz dostosować narzędzia do wieku dziecka!

Kluczem do współpracy jest

zrozumienie etapów rozwoju dziecka

Pokażę Ci to na przykładach:

1-1, 5 roku. Wielokrotnie tłumaczysz, by dziecko czegoś nie dotykało, a ono robi to z uśmiechem na twarzy. Mówisz: NIE dotykaj, a ono i tak wkłada rączkę. 

  • MIT: Dziecko jest nieposłuszne, testuje rodziców, robi na złość.

  • FAKT: W tym wieku potrzeba eksploracji i poznawania świata jest bardzo silna. Dziecko nie rozumie jeszcze zaprzeczenia „nie” (dopiero uczy się mowy), ale kojarzy je z gwałtowną reakcją rodzica, co często zachęca do dalszych eksperymentów.

Trzylatek. „Nie dam! To wszystko moje.”

  • MIT: Dziecko jest rozpuszczone, chytre i egoistyczne.

  • FAKT: Maluch ma ogromną potrzebę posiadania swoich rzeczy. Żeby nauczyć się „z serca” dzielić z innymi, potrzebuje najpierw zrozumieć, na czym polega własność, nacieszyć się daną rzeczą i zrozumieć, na czym polega współpraca. 

Dwulatek. Nie chcesz dziecku kupić batona, a ono rzuca się w sklepie na podłogę i głośno krzyczy.

  • MIT: Dziecko wymusza, terroryzuje, manipuluje, chce rządzić.

  • Dziecko ma niedojrzałą korę przedczołową, odpowiedzialną za kontrolę emocji. Kiedy nie może czegoś mieć, odczuwa frustrację, którą wyraża tak jak potrafi – ciałem. Nie powie przecież: „Mamo, jestem niezmiernie rozczarowany Twoją decyzją. Potrzebuję ochłonąć”.

Czterolatek. „Jesteś głupia”.

  • MIT: Dziecko jest bezczelne, wredne, nie szanuje rodzica.

  • FAKT: W tym wieku dzieci zaczynają wyrażać swoje emocje nie tylko ciałem, ale też werbalnie. Nie potrafią jednak ubrać tego w skomplikowane słowa. Poza tym, kiedy czują się źle, podświadomie liczą, że poczują się lepiej, sprawiając ból innym.

Dzięki takiej wiedzy zrozumiesz swoje dziecko i będziesz gotowa/gotowy wprowadzać narzędzia dostosowane do wieku – takie, które faktycznie działają!

Kluczem do współpracy jest

zrozumienie etapów rozwoju dziecka

Pokażę Ci to na przykładach:

1-1, 5 roku. Wielokrotnie tłumaczysz, by dziecko czegoś nie dotykało, a ono robi to z uśmiechem na twarzy. Mówisz: NIE dotykaj, a ono i tak wkłada rączkę. 

  • MIT: Dziecko jest nieposłuszne, testuje rodziców, robi na złość.

  • FAKT: W tym wieku potrzeba eksploracji i poznawania świata jest bardzo silna. Dziecko nie rozumie jeszcze zaprzeczenia „nie” (dopiero uczy się mowy), ale kojarzy je z gwałtowną reakcją rodzica, co często zachęca do dalszych eksperymentów.

Trzylatek. „Nie dam! To wszystko moje.”

  • MIT: Dziecko jest rozpuszczone, chytre i egoistyczne.

  • FAKT: Maluch ma ogromną potrzebę posiadania swoich rzeczy. Żeby nauczyć się „z serca” dzielić z innymi, potrzebuje najpierw zrozumieć, na czym polega własność, nacieszyć się daną rzeczą i zrozumieć, na czym polega współpraca. 

Dwulatek. Nie chcesz dziecku kupić batona, a ono rzuca się w sklepie na podłogę i głośno krzyczy.

  • MIT: Dziecko wymusza, terroryzuje, manipuluje, chce rządzić.

  • Dziecko ma niedojrzałą korę przedczołową, odpowiedzialną za kontrolę emocji. Kiedy nie może czegoś mieć, odczuwa frustrację, którą wyraża tak jak potrafi – ciałem. Nie powie przecież: „Mamo, jestem niezmiernie rozczarowany Twoją decyzją. Potrzebuję ochłonąć”.

Czterolatek. „Jesteś głupia”.

  • MIT: Dziecko jest bezczelne, wredne, nie szanuje rodzica.

  • FAKT: W tym wieku dzieci zaczynają wyrażać swoje emocje nie tylko ciałem, ale też werbalnie. Nie potrafią jednak ubrać tego w skomplikowane słowa. Poza tym, kiedy czują się źle, podświadomie liczą, że poczują się lepiej, sprawiając ból innym.

Dzięki takiej wiedzy zrozumiesz swoje dziecko i będziesz gotowa/gotowy wprowadzać narzędzia dostosowane do wieku – takie, które faktycznie działają!

Cześć, jestem Agnieszka Semeniuk!

Pomagam rodzicom i nauczycielom dogadać się z dziećmi

Jestem Certyfikowaną Edukatorką Pozytywnej Dyscypliny z akredytacją Positive Discipline Association. Z wykształcenia pedagożka, od 15 lat pracuję z dziećmi, od 10 lat wspieram rodziców. Mówią na mnie Mama Belfer. Mama – bo ogarniam dwójkę w swoich dzieci, Belfer – bo jestem nauczycielką nie tylko w szkole, ale również na kursach i szkoleniach.

Moją historię można podsumować jednym zdaniem – wiedziałam wszystko o wychowaniu, a potem zostałam mamą. Choć przed założeniem rodziny pracowałam z ponad setką dzieci, to dopiero te prywatne pokazały mi, że wcale nie tak łatwo być cierpliwym. Nie wystarczy też tłumaczyć i rozmawiać.

Dzięki Pozytywnej Dyscyplinie jak dotąd nie oszalałam, nie osiwiałam, a nawet mam poczucie, że zmierzam w dobrym kierunku. Wszystko, czym dzielę się z rodzicami, jest tym, co sprawdziłam u siebie. Wiem, że każde dziecko jest inne i widzę też , że wielu opiekunów potrzebuje jasnych, konkretnych rozwiązań, z których może wybrać to, co pasuje do ich indywidualnej sytuacji.

Uwielbiam pomagać dorosłym odkrywać przyczyny trudnych zachowań dzieci, a w wolnych chwilach czytam o nierozwiązanych sprawach kryminalnych:)

Po webinarze będziesz wiedziała:

  • jak możesz zachęcić dziecko do współpracy, zamiast gderania, nagród i kar

  • co zrobić, kiedy dziecko (0-7) nie słucha, wybucha złością, bije, obraża, kłamie, domaga się nieustannej uwagi, nie chce się ubierać, wychodzić, myć zębów itd.

  • jakie są najważniejsze potrzeby rozwojowe na poszczególnych etapach i jak je zaspokajać, żeby nie być skrajnie wyczerpanym.

  • jakie jest 35 narzędzi innych niż nieustanne tłumaczenie, przypominanie czy nagrody i kary