Bezpłatny webinar
Dogadaj się
z małym dzieckiem
35 narzędzi innych niż nieustanne tłumaczenie,
przypominanie czy nagrody i kary
Chcesz dowiedzieć się:
❓jak możesz zachęcić dziecko do współpracy, zamiast gderania, nagród i kar,
❓co zrobić, kiedy dziecko (0-7) nie słucha, wybucha złością, bije, obraża, kłamie, domaga się nieustannej uwagi, nie chce się ubierać, wychodzić, myć zębów itd.
❓jakie są najważniejsze potrzeby rozwojowe na poszczególnych etapach i jak je zaspokajać, żeby nie być skrajnie wyczerpanym.
Bezpłatny
webinar
Dogadaj
się z małym
dzieckiem
35 narzędzi innych niż
nieustanne tłumaczenie,
przypominanie czy
nagrody i kary
Chcesz dowiedzieć się:
❓jak możesz zachęcić dziecko do współpracy, zamiast gderania, nagród i kar,
❓co zrobić, kiedy dziecko (0-7) nie słucha, wybucha złością, bije, obraża, kłamie, domaga się nieustannej uwagi, nie chce się ubierać, wychodzić, myć zębów itd.
❓jakie są najważniejsze potrzeby rozwojowe na poszczególnych etapach i jak je zaspokajać, żeby nie być skrajnie wyczerpanym.
Czy ten webinar
jest dla mnie?
Czy masz czasem wrażenie, że mówisz jak do ściany?
Prosisz, tłumaczysz, a dziecko nic? Powtarzasz po raz setny, aż w końcu tracisz cierpliwość?
Przestań to robić!
Jasne, że z dzieckiem trzeba rozmawiać i objaśniać mu świat. Ale ciągłe powtarzanie i gderanie niczego nie uczy. To prosta droga do tego, by mały człowiek się wyłączył i zaczął ignorować Twoje słowa.
Wykład jest jedną z najmniej skutecznych metod nauki u dzieci, szczególnie tych małych.
Co w takim razie robić?
Musisz dostosować narzędzia do wieku dziecka!
Kluczem do współpracy jest
zrozumienie etapów rozwoju dziecka
Pokażę Ci to na przykładach:
1-1, 5 roku. Wielokrotnie tłumaczysz, by dziecko czegoś nie dotykało, a ono robi to z uśmiechem na twarzy. Mówisz: NIE dotykaj, a ono i tak wkłada rączkę.
Trzylatek. „Nie dam! To wszystko moje.”
Dwulatek. Nie chcesz dziecku kupić batona, a ono rzuca się w sklepie na podłogę i głośno krzyczy.
Czterolatek. „Jesteś głupia”.
Dzięki takiej wiedzy zrozumiesz swoje dziecko i będziesz gotowa/gotowy wprowadzać narzędzia dostosowane do wieku – takie, które faktycznie działają!
Kluczem do współpracy jest
zrozumienie etapów rozwoju dziecka
Pokażę Ci to na przykładach:
1-1, 5 roku. Wielokrotnie tłumaczysz, by dziecko czegoś nie dotykało, a ono robi to z uśmiechem na twarzy. Mówisz: NIE dotykaj, a ono i tak wkłada rączkę.
Trzylatek. „Nie dam! To wszystko moje.”
Dwulatek. Nie chcesz dziecku kupić batona, a ono rzuca się w sklepie na podłogę i głośno krzyczy.
Czterolatek. „Jesteś głupia”.
Dzięki takiej wiedzy zrozumiesz swoje dziecko i będziesz gotowa/gotowy wprowadzać narzędzia dostosowane do wieku – takie, które faktycznie działają!
Cześć, jestem Agnieszka Semeniuk!
Pomagam rodzicom i nauczycielom dogadać się z dziećmi
Jestem Certyfikowaną Edukatorką Pozytywnej Dyscypliny z akredytacją Positive Discipline Association. Z wykształcenia pedagożka, od 15 lat pracuję z dziećmi, od 10 lat wspieram rodziców. Mówią na mnie Mama Belfer. Mama – bo ogarniam dwójkę w swoich dzieci, Belfer – bo jestem nauczycielką nie tylko w szkole, ale również na kursach i szkoleniach.
Moją historię można podsumować jednym zdaniem – wiedziałam wszystko o wychowaniu, a potem zostałam mamą. Choć przed założeniem rodziny pracowałam z ponad setką dzieci, to dopiero te prywatne pokazały mi, że wcale nie tak łatwo być cierpliwym. Nie wystarczy też tłumaczyć i rozmawiać.
Dzięki Pozytywnej Dyscyplinie jak dotąd nie oszalałam, nie osiwiałam, a nawet mam poczucie, że zmierzam w dobrym kierunku. Wszystko, czym dzielę się z rodzicami, jest tym, co sprawdziłam u siebie. Wiem, że każde dziecko jest inne i widzę też , że wielu opiekunów potrzebuje jasnych, konkretnych rozwiązań, z których może wybrać to, co pasuje do ich indywidualnej sytuacji.
Uwielbiam pomagać dorosłym odkrywać przyczyny trudnych zachowań dzieci, a w wolnych chwilach czytam o nierozwiązanych sprawach kryminalnych:)